Tazkirah

Character is what you know you are, not what others think you have.

Keperibadian adalah apa yang anda ketahui tentang diri anda sendiri, bukannya apa yang difikirkan oleh orang lain tentang keupayaan anda.

Featured post

Orang Haus Diberi Air, Orang Lapar Diberi Nasi.

Haus itu dahaga, dahaga itu akan hilang apabila mennerima air. Lapar itu adalah satu perasaan yang memerlukan makanan. dan dalam konteks mak...

Admin Blog

Admin Blog
MUSLI ANDALAN

Blog Archive

Monday, March 27, 2017






































Tarikh 6 Januari merupakan tarikh lahir bagi Pengetua Maktab Sabah iaitu Datin Hajah Nuinda Haji Alias, Pengetua Cemerlang dan juga merupakan Presiden Pengetua Negeri Sabah 2017. Pada tarikh ini, warga sekolah menghargai pengetua dengan menghadiahkan kepadanya seperti jambangan bunga, pemotongan kek dan hadiah-hadiah dari setiap tingkatan dan unit2 khas. Apa yang dapat dipelajari melalui sambutan hari jadi ini ialah, semangat kerjasama, menghargai, bertanggungjawab dan pelajar dapat belajar sesuatau yang baru dan menyeronokkan. Kelihatan Datin tersenyum bahagia diapit oleh guru-guru penolong kanan, guru-guru yang sempat mengabadikan kenangan pada hari tersebut  demikian  juga dengan anak-anak PRS.

Happy Birthday Datin Hajah Nuinda Hajah Alias.
Semoga Allah swt terus merahmati Datin dunia dan akhirat.

0 comments:

Post a Comment

Renungan KITA SEMUA

Wahai Anakku! Carilah ilmu kerana apabila kamu menjadi fakir maka itulah hartamu dan bila kamu kaya, ilmu itu menjadi perhiasan dirimu. Lukmanul Hakim

Keluarga Ku.

Keluarga Ku.
MUSLIAH H.M.A

Renungan

Tidak ada yang lebih buruk dan lebih merbahaya dalam hidup ini selain daripada rasa takut untuk melakukan sesuatu yang positif.

Wahai Diri

A good leader is not that person who does things right, but the person who finds the right things to do.

Seorang pemimpin yang baik bukannya seseorang yang melakukan sesuatu kerja dengan betul, tetapi seseorang yang mencari kerja yang betul untuk dilakukan.

Selamat Datang

Blog Unit Bimbingan & Kaunseling
Maktab Sabah, Kota Kinabalu.
Tel:088-225201 Fax:088-216414